Game State

 
Det finns två typer av Game States under en duell, "Open" Och "Closed".
 
När en spelare utför en åtgärd, är game state "Closed". 
Om ingenting händer, och ingen av spelarna vill göra något, är game state "open". Tekniskt sett innebär detta:
 
Turn player har möjlighet att aktivera nästa quick  effekt ...
OCH turn player passar priotitet till motståndaren ...
Och motståndaren sedan passar tillbaka ...
OCH ingen Chain skapas...
 
Då är "Game State" Open.
 
Ifall "Game State" är open kan turn player göra vilken som helst av dessa drag...
 
- Dra ett kort under Draw Phase...
- Normal summon...
- Normal set...
- Göra en special summon som inte startar en chain...
- Ändra ett monsters battle possition...
- Ange en attack... ( under battle phase )
- aktivera en ignition, eller ignition liknande effect...
- aktivera ett spell speed 1 spell kort...
- aktivera en quick effect...
 
Ifall game state är "Closed" så kan bara Quick effects bli aktiverade, beroende på quick effect timing rules.
 
Varje felaktig handling eller fel i game play kommer att bryta game state; om inte game state kan repareras kan det betyda skillnaden mellan en varning och en game loss.

 

© 2015 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode